Thursday, May 13, 2010

PENJAGAAN USUS / KOLON

Usus / Kolon, memainkan peranan yang penting untuk menyingkirkan bahan buangan metabolik dan bahan sampingan bertoksik yang memudaratkan daripada badan. Kebanyakan masalah kesihatan termasuk kemerosotan tahap tenaga bermula daripada usus. Diet yang berlemak tinggi dengan kandungan serat yang rendah mengganggu pergerakan usus yang perlu untuk menyingkirkan bahan buangan.
Seterusnya ini menyebabkan bahan buangan dan toksin yang mereput melekat pada dinding usus dan kolon

Lama-kelamaan, mendapan ini akan menjadi keras dan terterap pada dinding usus, bagaikan plak pada gigi. Ini akan menghalang proses penyingkiran bahan buangan dengan sempurna dan menjejaskan kecekapan penyerapan nutrien. Akibatnya, badan kita akan kekurangan nutrien yang diperlukan untuk kesihatan optima.

Di samping itu, bahan buangan yang telah mengalami proses penapaian dan pereputan juga menyediakan suatu kawasan pembiakan yang sesuai untuk bakteria mudarat dan parasit. Mikrob mudarat ini akan menghasilkan toksin yang kemudiannya diserap masuk ke dalam sistem peredaran darah. Akhirnya, toksin tersebut akan meresap ke dalam tisu-tisu badan, seterusnya membebankan sistem badan, melemahkan sistem ketahanan badan dan menyebabkan pelbagai masalah kesihatan.

Bahan buangan bertoksik yang terlampau banyak dalam sistem peredaran darah akan mengurangkan kecekapan proses pengoksidaan dalam tisu badan dan menyebabkan masalah keletihan yang lazim dialami oleh ramai orang. Kajian juga telah membuktikan bahawa barah colorekta (kolon dan rektum) berkait rapat dengan kolon bertoksik yang disebabkan oleh penyingkiran bahan buangan yang tidak sempurna atau masalah sembelit yang berlarutan.

Tabiat pembuangan air besar yang kerap dan sempurna merupakan langkah utama dalam pengekalan keremajaan (awet muda), tahap tenaga yang tinggi dan kesihatan optima. la juga memainkan peranan penting dalam menentukan berat badan yang optimum serta kulit yang cerah dan berseri.

Senarai berikut dapat membantu kita untuk memastikan sama ada kolon
kita menghadapi sebarang masalah:

Sering mengalami sembelit dan cirit-birit
Kerap sakit kepala
Lemah daya tumpuan dan ingatan
Mudah meradang
Tidur kurang nyenyak
Masalah kulit seperti ruam, ekzema dan jerawat
Muka pucat dan tidak bermaya
Sengal-sengal otot
Sakit sendi
Sering diserang penyakit dan jangkitan
Tahap tenaga rendah dan kurang cergas
Alahan dan tidak toleran kepada sesetengah jenis makanan
Sering mengidam
Senggugut
Badan dan nafas berbau
Masalah penghadaman - ketidakhadaman, gas berlebihan
Kekembungan dan kesenakan
Buasir
Masalah urat timbul atau bengkak

Ramai di kalangan kita tidak menyedari bahawa ketidakcekapan penyingkiran bahan buangan daripada badan menyebabkan penapaian dan pereputan bahan buangan dalam usus besar. la sering dikaitkan dengan masalah kesihatan yang boleh meragut nyawa seseorang secara perlahan-lahan! Bahan buangan bertoksik yang dibiarkan terkumpul di dalam usus boleh menyebabkan keuzuran dan penyakit.

JIKA ANDA MENGGUNAKAN PRODUK :-

KEISTIMEWAANNYA

(1) ANDA AKAN DILANTIK MENJADI AHLI(TIADA BAYARAN UNTUK MENJADI AHLI). BORANG UNTUK REGISTER AHLI AKAN DIHANTAR DENGAN MENGGUNAKAN SISTEM POS LAJU BERSAMA PRODUK YANG DIPESAN.

(2) SETIAP PRODUK YANG DIPESAN PADA KALI PERTAMA DI JUAL DENGAN HARGA PENGGUNA= RM 213.00.UNTUK PEMBELIAAN KALI KE 2 DAN SETERUSNYA AKAN DI JUAL DENGAN HARGA AHLI (RM 180.00 BESERTA KOS PENGHANTARAN)

PERHATIAN:- BONUS ( SUPER 5 )RM 300.00- RM 350.00 SEBULAN
BONUS ( SUPER 25 ) RM 2000.00 SEBULAN
TIKET PELANCONGAN KE SHANGHAI CHINA

(3) DALAM MASA SEBULAN JIKA ANDA MENGGUNAKAN SET PRODUK INI ANDA TELAH MENGUMPUL (BV 107).JIKA DALAM SEBULAN ADA 11 ORANG PELANGGAN YANG MENGGUNAKAN PRODUK YANG SAMA,MEREKA AKAN DI LETAKKAN DIBAWAH RANGKAIAN ANDA.
ANDA SECARA AUTOMATIK LAYAK MENDAPAT BONUS RM 300.00 - RM 350.SEBULAN

(4) JIKA ANDA DAN 11 PELANGGAN DIBAWAH ANDA. TERDAPAT 11 PENGGUNA DARI SETIAP MEREKA DALAM SEBULAN,SECARA AUTOMATIK ANDA LAYAK MENDAPAT (BONUS SUPER 25 = RM 2000.00 SEBULAN)

(5) KHAS UNTUK AHLI-AHLI BARU BERMULA DARI BULAN APRIL HINGGA BULAN OGOS QUALIFY 2 X SUPER 25 BERTURUT-TURUT DALAM 2 BULAN
CONTOHNYA:- BULAN JUN 1 KALI SUPER 25 DAN BULAN JULAI 1 KALI SUPER 25 DENGAN PENGGUNA YANG SAMA

ANDA SECARA AUTOMATIK LAYAK MENDAPAT 1 TIKET YANG DIBERI OLEH TASLY MALAYSIA SDN.BHD (TASLY SHANGHAI TRIP) TERMASUK PENGINAPAN, MAKAN DAN PENERBANGAN PERCUMA.

PROMOSI SAH DARI 1 JUN HINGGA 31 OGOS

AYUH REBUTLAH PELUANG KEEMASAN YANG AKAN MENGUBAH HIDUP ANDA DISAMPING KESIHATAN YANG TERBAIK.

No comments:

Post a Comment