Sunday, May 9, 2010

TEH HERBA

Ramuan Utama :-

Teh Hijau, Astragalus, Salvia, Panax Notoginseng, etc

KEISTIMEWAANNYA:-

(1) Meningkatkan peredaran darah
(2) Menurunkan paras lipid (Kolesterol) dalam darah
(3) Meningkatkan keupayaan anti-oksida dan sistem imun (Daya Tahan) Tubuh
(4) Memperbaiki peredaran Mikrovaskular dan mengurangi kelikatan Darah
(5) Menentang Radikal Bebas
(6) Melambatkan Proses Penuaan
(7) Mencegah Sklerosis Vaskular
(8) Mencegah Penggumpalan Darah

Ciri-ciri Produk :-


A). Diformulakan secara terbaik berdasarkan teori Perubatan Tradisional Cina.
B). Bahan-bahan terpilih yang berkualiti, bebas daripada sisa racun serangga dan pencemaran logam yang berat.
C). Pati herba yang pekat disembur ke atas daun teh, demi memudahkan pelarut dan penyerapan bahan aktif.
D).Teknologi pengekstakan moden Tasly yang unik digunakan supaya bahan aktif tidak rosak, malahan mudah diserap.

Aplikasi yang Bersesuaian :-

1. Semua golongan pengguna, khususnya untuk mencegah penyakit.
2. Populasi sub-kesihatan dengan manifestasi seperti, kekurangan tenaga pada seluruh badan, mudah letih, kepala terasa berat, fikiran tidak focus, sakit kepala, sakit muka, mata rasa letih, penglihatan merosot, sesak nafas, pening kepala, pitam bila hendak berdiri, tinnitus, kerongkong terasa kehadiran asing, ketidakselesaan perut, ketegangan leher dan bahu, rasa tidak senang apabila bangun pada waktu pagi, kekacauan pada waktu tidur, kebas tangan dan kaki, mudah rasa mabuk, keresahan dan rasa tidak keruan.
3. Pesakit kardio-serebral vascular (tekanan darah tinggi, penyakit koronari jantung, strok, dsb) mereka yang berkolestrol tinggi; pesakit diabetes.
4. Mereka yang bertekanan kerja berat, ritma hidup yang tidak teratur, rasa kemurungan, timbul tekanan, keletihan, merokok berpanjangan, minuman alcohol dengan keterlaluan, mereka yang mengambil ubatan hospital dalam jangka panjang.

5 Fungsi Utama :-

A). Menyingkirkan radikal bebas dan melambatkan penenuaan


Teori Penuaan Radikal Bebas pertama kali dicadangkan oleh Harman pada tahun 1956. Teori Radikal Bebas memainkan peranan penting dalam proses penuaan dan perkembangan penyakit. Dalam proses metabolisma manusia, radikal bebas sering terhasil disebabkan oleh kesan persekitaran luaran (fizaikal, kimia) dan dalaman (fisiologikal, patologikal).

Radikal bebas akan menyerang pelbagai sel dan organ, menyebabkan kerosakan, mempercepatkan penuaan dan mencetuskan penyakit. Teh Herba boleh mengurangkan radikal bebaas yang berlebihan dalam badan. Dengan itu, ia boleh mencegah penuaan dan pelbagai penyakit yang disebabkan oleh kerosakan yang berpunca daripada radikal bebas, Ia juga boleh digunakan dalam rawatan penyakit yang disebabkan oleh penuaan.

B). Memperbaiki keadaan sub-kesihatan

Menurut suatu kajian global yang dilakukan oleh Organisasi Kesihatan Dunia (WHO), hanya 5% dari populasi dunia adalah benar-benar sihat; mereka telah ditentukan dalam keadaan sub-kesihatan. Keadaan sub-kesihatan merujuk kepada sekumpulan gejala klinikal yang ditentukan oleh WHO, di mana badan tidak menunjukkan penyakit yang nyata, tetapim pelbagai perasaan ketidakmampuan dan gejala-gejalanya timbul secara fizikal dan fisiologikal; di mana terpapar kekurangan tenaga dan ketidakbolehsesuaian terhadap dunia luar. Ia merupakan keadaan fisiologikal di antara keadaan sihat dan sakit.

Perubatan Tradisional Cina menganggap keadaan sihat sebagai suatu keadaan di mana badan berada dalam keseimbangan dinamik dan persekitaran semulajadi dan persekitaran social, seperti kata pepatah ;

“ Kekalkan keseimbangan Yin dan Yang, maka tenaga kehidupan akan teratur”.

Adalah dipercayai bahawa keadaan sub-kesihatan berlaku kerana terdapat sedikit ketidakseimbangan kesihatan dan melambatkan penuaan, langkah-langkah pencvegahan harus diambil kira terlebih dahulu, seperti kata pepatah “ Pencegahan lebih baik daripada perawatan” di mana pengekalan keseimbangan Yin-Yang, keseimbangan peredaran dan keseimbangan organ dalaman diutamakan. Teh Herba mencapai pelarasan peredaran dan Yin-Yang melalui kombinasi herba yang tepat serta pengambilan secara jangka masa lama dapat memastikan kesihatan dikekalkan dan penyakit boleh dicagah.

C). Mengawalatur keimunan

Astrgalus dan teh hijau yang berkualiti dapat melaraskan imuniti badan secara dwi-arah, menolong badan mencapai kesihatan di mana keseimbangan Yin dan Yang tercapai. Dengan penambahan Salvia dan Panax Notoginseng. Keseimbangan peredaran mikro, merencat aterosklerosis, menghasilakan kesan pencegahan terhadap kerosakan salur darah yang disebabkan oleh tekana darah tinggi, kolestrol berlebihan, diabetes dan penyakit koronari jantung.

D). Mengawalatur lemak dalam darah dan meningkatkan peredaran mikro

Penggunaan jangka panjang Teh Herba dapat mengurangkan paras lemak, merendahkan kelikatan darah, merencatkan pembentukan trombosis, meningkatkan peredaran mikro, merencat aterosklerosis, menghasilkan kesan pencegahan terhadap salur darah yang disebabkan oleh tekan darah tinggi, kolestrol berlebihan, diabetes dan penyakit koronari jantung.

E). Meningkatkan kejagaan dan merangsang otak

Teh Herba menyegarkan dan merangsang otak, sementara Salvia dapat mententeramkan saraf. Penggunaan jangka panjang dapat meningkatkan penjagaan dan merangsang otak.

Cara Pemakanan :-

Masukkan satu uncang ke dalam teko atau sebaiknya bekas tarmos.

Minum seberapa kerap yang boleh. Jadikan ia minuman seharian.

Ia boleh digunakan sehingga warna kuning bertukar ke warna jernih. (Biasanya untuk 1 hari)

JIKA ANDA MENGGUNAKAN PRODUK :-

KEISTIMEWAANNYA

(1) SETIAP PRODUK YANG DIPESAN PADA KALI PERTAMA DI JUAL DENGAN HARGA PENGGUNA= (RM 95.00 + KOS PENGHANTARAN) UNTUK PEMBELIAAN KALI KE 2 DAN SETERUSNYA AKAN DI JUAL DENGAN HARGA AHLI (RM 80.00 + KOS PENGHANTARAN)

PERHATIAN:-

BONUS ( SUPER 5 )RM 300.00- RM 350.00 SEBULAN
BONUS ( SUPER 25 ) RM 2000.00 SEBULAN
TIKET PELANCONGAN KE SHANGHAI CHINA

(2) DALAM MASA SEBULAN JIKA ANDA MENGGUNAKAN SET PRODUK INI ANDA TELAH MENGUMPUL (BV 47).JIKA DALAM SEBULAN ADA 25 ORANG PELANGGAN YANG MENGGUNAKAN PRODUK YANG SAMA,MEREKA AKAN DI LETAKKAN DIBAWAH RANGKAIAN ANDA.

ANDA SECARA AUTOMATIK LAYAK MENDAPAT BONUS RM 300.00 - RM 350.SEBULAN

(3) JIKA ANDA DAN 25 PELANGGAN DIBAWAH ANDA. TERDAPAT 25 PENGGUNA DARI SETIAP MEREKA DALAM SEBULAN,SECARA AUTOMATIK ANDA LAYAK MENDAPAT (BONUS SUPER 25 = RM 2000.00 SEBULAN)

(4) KHAS UNTUK AHLI-AHLI BARU BERMULA DARI BULAN APRIL HINGGA BULAN OGOS QUALIFY 2 X SUPER 25 BERTURUT-TURUT DALAM 2 BULAN
CONTOHNYA:- BULAN JUN 1 KALI SUPER 25 DAN BULAN JULAI 1 KALI SUPER 25 DENGAN PENGGUNA YANG SAMA

ANDA SECARA AUTOMATIK LAYAK MENDAPAT 1 TIKET YANG DIBERI OLEH TASLY MALAYSIA SDN.BHD (TASLY SHANGHAI TRIP) TERMASUK PENGINAPAN, MAKAN DAN PENERBANGAN PERCUMA.

PROMOSI SAH DARI 1 JUN HINGGA 31 OGOS

AYUH REBUTLAH PELUANG KEEMASAN YANG AKAN MENGUBAH HIDUP ANDA DISAMPING KESIHATAN YANG TERBAIK

No comments:

Post a Comment