Sunday, May 9, 2010

Tasly Dong Chong Cao - Your Imune Protector!

Ciri-ciri produk:

1. Produk yang unik dari negara China
2. Sesuai untuk kebanyakan golongan pengguna
3. Kandungan bahan aktif yang tinggi

Bebas daripada kandungan hormon dan peransang

Kelebihan Produk:

1. Melaraskan keseimbangan Yin dan Yang -Teori perubatan Tradisional China mengenai pengawalaturan keseluruhan badan: Dalam perubatan tradisional Cina, tubuh manusia dianggap satu entiti biologi keseluruhan, dimana Yin dan Yang merupakan faktor utama pelarasan fungsi-fungsi metabolisma dan fisiologi badan. Apabila Yin dan Yang seimbang maka badan akan berada dalam keadaan sihat.

Pengawalaturan dwi-arah: Cordyceps yang terkandung didalam Dong Chong Cao ini merupakan satu daripada herba pengaturan dwi-arah, dimana ia mengkhasiati Yin dan menguatkan Yang; ia berkesan keatas tekanan darah tinggi dan juga tekanan darah rendah; ia menolong merawat diabetes dengan merendahkan gula dalam darah dan pada masa yang sama membaiki keadaan hipoglisemia untuk mengembalikan tenaga kepada badan; ia boleh meningkatkan fungsi sistem imun dan juga boleh mengurangkan fungsi imunosit tertentu.

Aplikasi Bersesuian:

1. Sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai imun yang lemah
2. Sesuai untuk golongan pertengahan usia dan warga tua, mereka yang mempunyai tekanan kerja yang berat, membuat kerja fizikal yang berat dan berbadan lemah.
3. Mereka yang menghidap penyakit ketidakfungsian pulmonari seperti asma, bronkitis kronik,emfisema, dan rhinitis kronik
4. Mereka yang kekurangan fungsi renalyang mendadak atau kronik; atau kegagalan fungsi renal, sakit belakang, proteinuria dan sebagainya.
5. Pesakit tekanan darah tinggi atau darah rendah
6. Merek yang bermasalah dengan ketidakfungsian seksual, kemandulan, mati pucuk dn keluar air mani nokturnal.

Fungsi Utama:

1. Memperbaiki fungsi sistem pernafasan:Dalam perubatan tradisonal Cina,Cordyceps boleh membaiki keadaan paru-paru, merawat asma, menghentikan batuk dan menyingkirkan kahak; ia digunakan untuk merawat batuk kokol dan asma disebabkan oleh kelemahan paru-paru dan/atau ginjal. Kajian moden menunjukkan bahawa Cordyceps berfungsi dengan ketara dalam meningkatkan perembesan epinefrin, mengembangkan bronkus, menghentikan asma, menolong mengeluarkan kahak dan sebagainya. Ia juga berfungsi sebagai rawatan sampingan untuk penyakit ko-pulmonal dan kegagalan pernafasan.
2. Meningkatkan fungsi ginjal: Menurut perubatan tradisional Cina,Cordyceps mempunyai kaitan dengan kesihatan ginjal, ia meningkatkan fungsi renal dan membaiki poten lelaki, ia boleh merawat kelemahan ginjal, sakit belakang dan sebagainya. Kajian moden mendapatibahawa Cordyceps membawa kesan baik dalam rawatan kegagalan renal secara mendadak.
3. Meningkatkan fungsi seksual: Cordyceps boleh membaiki poten lelaki dan menggalakkan perembesan air mani. Ia lembut dan tidak bersifat panas, sesuai untuk merawat kekurangan renal, skit belakang bahagian bawah, mati pucuk, keluar mani nokturnal, ketidakfungsian seksual, kemandulan dan sebagainya.
4. Mengawalatur fungsi keimunan dan meningkatkan kebolehan melawan penyakit: Cordyceps mengawal atur sistem imun secara dwi-arah, fungsi utamanya adallah untuk meningkatkan imuniti; tetapi ia juga mempunyai kesan penekanan keatas penyakit autoimuniti. Melalui pelarasan dwi-arah, kebolehan badan melawan penyakit dipertingkatkan. Perubatan tradisional Cina percaya bahawa Cordyceps bertindak sebagai suatu tonik untuk kesihatan yang kurang baik, ia brkesan dalam menguatkan badn pesakit yang sedang pulih, merawat peluh semasa sejuk, terasa sejuk dan gejala lain. Oleh itu, Cordyceps boleh digunakan untuk melawan keletihan, ia juga meningkatkan ketahanan fizikal badan dan memberi perlindungan.

Fungsi Lain:

* Perlarasan kepada tekanan darah

No comments:

Post a Comment